Dzisiaj jest czwartek, 13 grudnia 2018 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Nie staraj się zrozumieć wszystkiego, bo wszystko stanie się niezrozumiałe. "

Podsumowanie zbiórki baterii

W listopadzie uczniowie naszej szkoły przystąpili do akcji ekologicznej pod hasłem: „Uwalniamy nasze środowisko od zużytych baterii”.

„Był sobie pies”

4 grudnia klasy: 4a, 4b, 5a i 6a obejrzały film „Był sobie pies” w Domu Kultury w Kętach pod opieką p. wicedyrektor Ł. Listwan i pań M. Węglińskiej, M. Majcherczyk, B. Matusiak.

Mikołajkowy turniej piłki siatkowej

W piątek (7 grudnia) na hali OSiR w Kętach odbył się Mikołajkowy turniej piłki siatkowej dla dziewcząt i chłopców z klas V i VI zorganizowany przez Akademię Siatkówki SOS w Kętach.

Podsumowanie zbiórki makulatury

Za nami kolejna już zbiórka makulatury. Jak co roku cała społeczność Szkoły Podstawowej w Nowej Wsi z zaangażowaniem włączyła się w tę ekologiczną akcję.

“Szczęść Boże” dla górników

Barbórka to szczególny dzień dla wszystkich górników, dlatego też 4 grudnia uczniowie naszej szkoły udali się do Remizy OSP w Nowej Wsi, aby podziękować górnikom - z okazji ich święta - za ciężką i niebezpieczną pracę w kopalni.

ETAP REJONOWY ZA NAMI

3 grudnia odbył się rejonowy etap Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej, w którym wzięło udział aż czworo przedstawicieli klas ósmych.

  • Podsumowanie zbiórki baterii

  • „Był sobie pies”

  • Mikołajkowy turniej piłki siatkowej

  • Podsumowanie zbiórki makulatury

  • “Szczęść Boże” dla górników

  • ETAP REJONOWY ZA NAMI

Świetlica

GODZINY ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZYCH W ŚWIETLICY SZKOLNEJ:

 

  • OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W DNI NAUKI SZKOLNEJ: 7:00 - 15:30
  • W DODATKOWE DNI WOLNE OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 8:00 - 14:00

 

Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy !!!

 

 

 

 

Świetlica to miejsce odpoczynku, zajęć i zabaw

rozwijających zainteresowania i zdolności…

 

 

Działalność świetlicy szkolnej jest przede wszystkim zapewnieniem opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i miłym otoczeniu, stworzenie warunków do wypoczynku, relaksu, zjedzenia posiłku i odrabiania prac domowych.

 

Spędzanie czasu w świetlicy szkolnej sprzyja rozwojowi uczniów oraz umożliwia nadrabianie zaległości w tym zakresie. Zajęcia świetlicowe wzbogacają wiadomości, rozwijają umiejętności i wychowują. Bardzo ważny jest dobór odpowiednich treści zajęć i metod ich prowadzenia. Dotyczą one najbliższego otocznie dzieci – rodziny, szkoły, kolegów, obejmują wiadomości o miejscu zamieszkania, ojczyźnie, miejscu Polski w Europie i świecie. Rozwijają zainteresowania z każdej dziedziny. Wprowadzają w tematykę nawiązującą do dni uroczystych i świątecznych, a także zmiany zachodzące w przyrodzie w ciągu roku. Podejmowane są również tematy związane z ochroną środowiska naturalnego oraz higieną życia codziennego.

 

Zabawa jest, obok nauki, podstawową formą aktywności uczniów. Dlatego uczestnicy zajęć w świetlicy mają czas na dowolną zabawę zgodnie ze swoimi upodobaniami, które kształtujemy, rozmawiając z nimi o ciekawych sposobach spędzania czasu, proponując różnorodne zabawy i gry. Dbamy o wyzwolenie jak największej aktywności poznawczej i twórczej. Odpowiednio dobrane, ciekawe zabawy i gry wzbogacają wiadomości i doświadczenia uczniów, kształtują umiejętności, angażują emocjonalnie, dają okazję do oceniania i wartościowania. Zajęcia świetlicowe wyrabiają spostrzegawczość, ćwiczą logiczne myślenie, wypowiadanie się, pamięć, uwagę, pobudzają fantazję i wyobraźnię, a także wyrabiają wrażliwość estetyczną i muzyczną. Gry z zabawy ruchowe podnoszą sprawność fizyczną uczniów. Kształtują umiejętność współżycia i współdziałania w grupie.

 

Jak spędzamy w świetlicy czas?

 

· rozwijając umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, origami i inne),

 

· rozbudzając zainteresowania czytelnicze (czytanie prasy, wierszy, konkursy, inscenizacje, czytanie bajek przez starszych kolegów w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”),

 

· wzbogacając posiadane wiadomości, zaspakajając ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie programów i filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z uczniami, gry dydaktyczne i edukacyjne),

 

· kształtując umiejętności : wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, pogadanki, zabawy typu – „dokończ zdanie”, „nazwa na daną literę” „skojarzenia”, „kalambury” i inne),

 

· kształtując umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych),

 

· ćwicząc umiejętności zapamiętywania fragmentów tekstu wierszy, piosenek (zabawa w teatr, inscenizacje, zajęcia rytmiczne i muzyczne),

 

· wzbogacając ekspresję twórczą (pisanie krótkich tekstów, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, zajęcia taneczne i umuzykalniające),

 

· kształtując ekspresję ruchową (zabawy rytmiczne),

 

· zwiększając sprawność fizyczną ( gry i zabawy zręcznościowe),

 

· relaksując się przy muzyce, oglądaniu bajek filmowych)

 

 

Szczególną uwagę zwracamy na nabywanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej. Dbamy o wdrażanie uczniów do przestrzegania przyjętych zasad, oraz o umiejętność nawiązywania kontaktów z kolegami, rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb, przekonań i uczuć oraz dostrzegania ich u innych, ćwiczymy umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych, a szczególnie panowania nad emocjami. Przyzwyczajamy do utrzymywania porządku i troski o wspólne mienie.