Dzisiaj jest poniedziałek, 11 grudnia 2017 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Panie, spraw, abym zawsze pragnął więcej niż zdołam osiągnąć. "

ZBIÓRKA SŁODYCZY

Drodzy rodzice i uczniowie! Tradycyjnie już nasza Szkoła przygotowuje świąteczne prezenty dla pensjonariuszy Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Międzybrodziu Żywieckim.

WYNIKI AKCJI EKOLOGICZNEJ „ZBIÓRKA BATERII”

W listopadzie została przeprowadzona w naszej szkole zbiórka zużytych baterii.

DLACZEGO LAJKUJEMY?

Dlaczego lajkujemy? Pod takim tytułem odbyły się kolejne już warsztaty dla uczniów klas piątych, które 5. grudnia poprowadziła Pani Justyna Motyka z zaprzyjaźnionej biblioteki w Dworku.

Sukces Marty Byrskiej w konkursie historycznym

Marta Byrska, uczennica klasy IIIA gimnazjum zakwalifikowała się do etapu rejonowego Małopolskiego Konkursu Historycznego dla uczniów dotychczasowych gimnazjów.

PODSUMOWANIE ZBIÓRKI KASZTANÓW I ŻOŁĘDZI

W tym roku Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi ponownie wzięła udział w zbiórce kasztanów i żołędzi.  

ANDRZEJKI I MIKOŁAJKI W KLASIE VA

Początkiem grudnia klasa Va doczekała się już wizyty św. Mikołaja oraz zorganizowała klasowe andrzejki.

  • ZBIÓRKA SŁODYCZY

  • WYNIKI AKCJI EKOLOGICZNEJ „ZBIÓRKA BATERII”

  • DLACZEGO LAJKUJEMY?

  • Sukces Marty Byrskiej w konkursie historycznym

  • PODSUMOWANIE ZBIÓRKI KASZTANÓW I ŻOŁĘDZI

  • ANDRZEJKI I MIKOŁAJKI W KLASIE VA

ERASMUS +

 

Wieści z Erasmusa, czyli niecodzienny pokaz mody w naszej szkole



Od kilku miesięcy uczniowie naszego gimnazjum są zaangażowani w międzynarodowy program Erasmus+, którego celem jest nie tylko podnoszenie swoich kompetencji językowych, ale także poznawanie kultur innych krajów.

 

9 maja obchodzimy Dzień Europy, była więc dobra okazja, by tego właśnie dnia urządzić w naszej szkole zupełnie niecodzienny pokaz mody - tak zwany CATWALK SHOW.

Przygotowania do pokazu już opisywaliśmy – były to długie godziny poświęcone ręcznemu malowaniu na białych koszulkach wzorów, które jako najbardziej reprezentatywne dla swojego regionu wybrała młodzież z każdego kraju partnerskiego. Ten etap działań wypadł znakomicie, kolejny związany był już z samym zaprezentowaniem koszulek szerszej publiczności. Okazało się, że nasi uczniowie mają nawet więcej talentów, niż się spodziewaliśmy i w roli modeli sprawdzili się znakomicie. Sala gimnastyczna zamieniła się w wybieg mody, konferansjerzy, czyli Sandra Adamczyk, Natalia Bułaś i Maciej Żmudka, wyjaśniali, co oznacza prezentowany na koszulce wzór, a wybrani z każdej klasy uczniowie starali się zachować jak prawdziwi modele i dumnie nosili swoje koszulki z symbolami. W sumie zaprezentowało się dwudziestu jeden gimnazjalistów, którzy przedstawili wzory z Turcji, Rumunii, Hiszpanii, Łotwy, Włoch oraz Polski. Pokazowi towarzyszyła muzyka, która również była charakterystyczna dla danego kraju.

Mamy nadzieję, że dzięki CATWALK SHOW nasi uczniowie oraz nauczyciel dowiedzieli się czegoś nowego, lepiej poznali kraje, z którymi współpracujemy w ramach projektu „SAY.WRITE.SHOW.” oraz dobrze się bawili. Ci, którzy jeszcze nie widzieli naszego pokazu, będą mieli okazję to zrobić podczas Plenerowego Święta Szkoły, a to już 10 czerwca.

Wszystkim zaangażowanym w przygotowanie pokazu serdecznie dziękujemy za pomoc, życzliwość i pomysłowość!


Joanna Gabryś / Agnieszka Maciąga / Agata Terlikowska

 



-------------------------------------------------------------------------------


KOLEJNE ZADANIA


Jednym z zadań w ramach projektu Erasmus+, w który włączyli się nasi gimnazjaliści, było wybranie trzech wzorów charakterystycznych dla danego kraju.

Młodzież z Polski, Rumunii, Turcji, Hiszpanii, Łotwy oraz Włoch po burzliwych naradach zgłosiła wzory, które uznała za ważne dla swojego kraju. Następnie trzeba było te symbole namalować na koszulkach.

W minionym tygodniu grupa naszych zdolnych gimnazjalistów malowała koszulki. Zadanie nie było łatwe, bo i motywy, które trzeba było ręcznie namalować na białych koszulkach, nie należały do prostych. Pod czujnym okiem pani J. Gabryś nasi młodzi, pomysłowi artyści wykazali się kreatywnością i sporymi talentami plastycznymi. Grupę malującą koszulki tworzyli: Ola Gasidło, Julia Gizicka, Julia Hałatek oraz Martyna Wadoń z klasy 3A i Ola Kocemba, Julia Mazur, Marlena Słowiak, Sandra Stein, Krzysiek Wójcik z 3B. Za pomoc w malowaniu wzorów dziękujemy również pani K. Goliasz i pani A. Grzywie.

Efekty pracy naszych uczniów będziemy mogli podziwiać już wkrótce. Dla uczniów gimnazjum będzie zorganizowany apel, - w Dniu Europy, czyli 9 maja, na którym uczniowie zaprezentują w ramach „CATWALK SHOW” pokaz mody. Nad tymi działaniami czuwa pani A. Maciąga i autorka tej notatki. Pokaz zostanie również wykorzystany podczas Plenerowego Święta Szkoły (10 czerwca), bo wszystkie klasy gimnazjum przygotują stoiska opisujące dany kraj, podczas pokazu mody zaprezentują koszulki, będą promować jeden z krajów partnerskich. Te działania są również klasową rywalizacją, ponieważ dla zespołu, który najlepiej poradzi sobie z zadaniem, wykaże się największą pomysłowością, przewidziane są nagrody. Losowanie krajów już się odbyło, a jego wyniki są następujące:

Klasa 1A – Łotwa

Klasa 1B – Polska

Klasa 2A – Rumunia

Klasa 2B – Włochy

Klasa 3A – Hiszpania

Klasa 3B – Turcja


Na zakończenie tygodnia ciężkiej pracy nad malowaniem koszulek i losowaniem krajów, koordynatorka akcji, p. J. Gabryś, przygotowała miłą niespodziankę dla wszystkich, którzy zaangażowali się w realizację projektu „SAY.WRITE.SHOW” – specjalne koszulki z nazwą naszej szkoły oraz logo projektu. Na zdjęciach widać, że nasza młodzież prezentuje się w nich znakomicie!


Agata Terlikowska


-------------------------------------------------------------------------------




-------------------------------------------------------------------------------


HISZPANIA - dzień piąty, szósty i siódmy



W piątek (7 kwietnia) odbyły się podsumowania wszystkich projektowych działań. Był czas na ewaluację, wybór najatrakcyjniejszych zadań oraz wspólne zabawy.


Wieczorem odbyło się spotkanie pożegnalne, podczas którego po raz ostatni uczestnicy mogli spędzić razem czas.


W sobotę trzeba już było pożegnać się z naszymi hiszpańskimi gospodarzami. Oczywiście nie obyło się bez łez i wielu wzruszających chwil.


Pociągiem dotarliśmy do Malagi, skąd polecieliśmy do Sztokholmu. W stolicy Szwecji spędziliśmy siedem długich, nocnych godzin w oczekiwaniu na samolot do Krakowa. Przed południem 9 kwietnia dotarliśmy do Nowej Wsi.


Wydawałoby się, że tu kończy się nasza hiszpańska przygoda, ale mamy nadzieję, że zawarte podczas pobytu przyjaźnie przetrwają dłużej. Niebawem przyjdzie i czas na podsumowania w grupach międzynarodowych podczas wideokonferencji.


Agata Terlikowska / Joanna Gabryś




-------------------------------------------------------------------------------


HISZPANIA - dzień czwarty



Zgodnie z planem, czwartek (6 kwietnia) spędziliśmy w przepięknym andaluzyjskim mieście, Sewilli, które uważane jest za jedno z najpiękniejszych w Hiszpanii.


Nie sposób opisać wszystkich wspaniałych miejsc oraz wrażeń. Spacerowaliśmy po żydowskiej dzielnicy, zwiedziliśmy jedną z największych katedr na świecie, podziwialiśmy Plaza de Espana.

Dodatkową atrakcją była przejażdżka po Sewilli odkrytym autobusem. Najlepszym dowodem, że przyjaźń polsko-hiszpańska kwitnie było wspólne odśpiewywanie piosenki "Hej, sokoły", która spodobała się młodzieży.

Joanna Gabryś / Agata Terlikowska


-------------------------------------------------------------------------------


HISZPANIA - dzień trzeci


Flamenco to tradycyjny hiszpański taniec, który pochodzi z Andaluzji - regionu, gdzie właśnie mamy przyjemność przebywać.

Dzisiaj, czyli 5 kwietnia, mieliśmy okazję obejrzeć niesamowity pokaz flamenco w wykonaniu uczennic oraz instruktorki, która również jest nauczycielką fizyki i chemii w szkole gospodarzy. Po niecodziennym występie przyszedł czas na naukę kroków flamenco. Okazało się, iż nie jest to prosta sztuka, ale Sandra, Marlena i Julia radziły sobie całkiem nieźle.

Oprócz nauki tradycyjnego andaluzyjskiego tańca, nasze uczennice wzięły udział w kolejnych zajęciach integracyjnych. Wszyscy uczestnicy bawili się podczas gymicany - rozmaitych zadań ruchowych. Ponadto grupy tworzyły historyjki obrazkowe i przedstawiały je kolegom. Każdy miał także okazję ozdobić hiszpański wachlarz.

Agata Terlikowska / Joanna Gabryś



-------------------------------------------------------------------------------


HISZPANIA - dzień drugi


Dzisiejszy dzień (4 kwietnia) poświęcony był poznawaniu Hiszpanii i regionu, w którym gościmy.


Uczestnicy projektu wzięli udział w warsztatach kulturowych, podczas których dowiedzieli się miedzy innymi, co to jest 'gazpacho' czy 'jamon', poznali legendę Archo de la Rosa, a także brali udział w nauce języka francuskiego. Wspólnie z hiszpańskimi przyjaciółmi uczestniczyli również w regularnych lekcjach.


Po intensywnym dniu w szkole młodzież zorganizowała wspólne spotkania, dzięki którym doskonalili umiejętności komunikacyjne i zacieśniali znajomości.


Agata Terlikowska / Joanna Gabryś




-------------------------------------------------------------------------------


HISZPANIA - dzień pierwszy


W niedzielny poranek (2 kwietnia), dokładnie o godz. 6.00, wyruszyłyśmy w kierunku Krakowa.

Stamtąd wyleciałyśmy do Sztokholmu, gdzie spędziłyśmy kolejne godziny. W oczekiwaniu na lot do Malagi zwiedziłyśmy szwedzkie lotnisko. Do celu,czyli do hiszpańskiej Marcheny, dotarłysmy dopiero po godzinie 23.00. Zmęczone, ale szczęśliwe po długiej podróży, poznałyśmy rodziny, które miały zaopiekować się Julką, Sandra i Marleną - polskimi uczestniczkami międzynarodowego projektu Erasmus +.


Już następnego dnia okazało się, że nasze gimnazjalistki dumnie reprezentują Nową Wieś podczas licznych zadań zaplanowanych dla młodzieży. Były oczywiście oficjalne powitania, wiele miłych slow, ale to, co najważniejsze, to wspólne działania. Uczniowie przygotowali między innymi wspaniały pokaz artystyczny "Art attack".


Popołudnie spędziłyśmy na poznawaniu urokliwej Marcheny, której atmosferę mogłyśmy poczuć spacerując średniowiecznym uliczkami. Niebanalnym widokiem były wszechobecne palmy oraz kwitnące drzewka pomarańczy, które na każdym kroku przypominały nam, że jesteśmy na południu Europy.


Agata Terlikowska / Joanna Gabryś





-------------------------------------------------------------------------------


I. Regulamin uczestnictwa w projekcie Erasmus + „SAY.WRITE.SHOW”


1. Projekt jest realizowany w Gimnazjum w Nowej Wsi w terminie: 01.09.2016- 31.08.2018.

2. Uczestnictwo uczniów w projekcie jest dobrowolne i darmowe.

3. Spotkania projektowe odbywają się w terminach i godzinach wyznaczonych przez opiekunów projektu (mogą mieć miejsce po zakończonych lekcjach uczniów).

4. Uczestnicy realizują zadania zgodnie z harmonogramem projektu.

5. Wiodącym językiem projektu jest język angielski.



II. Regulamin wyboru uczniów na wyjazdy międzynarodowe – Marchena, Hiszpania, marzec 2017 r.

1. Każdy uczestnik jest oceniany w trakcie trwania projektu i otrzymuje punkty w następujących kategoriach (w okresie od: 01.10.2016 r. – 31.01.2017 r.):

a)      obecność na spotkaniach projektowych – każdorazowo 1 pkt;

b)      wykonanie zadania – 5 pkt;

c)       zaangażowanie w projekt (raz na okres) – przyznają opiekunowie projektu – 0-3 pkt;

d)      punkty na podstawie oceny śródrocznej z języka angielskiego w roku szkolnym 2016/2017;

e)      opinia wychowawcy na podstawie karty oceny (brane pod uwagę: liczba godzin nieusprawiedliwionych, liczba spóźnień; wyniki w nauce – średnia
z wszystkich ocen, kultura osobista, wypełnianie obowiązków szkolnych, liczba punktów ujemnych z zachowania, liczba punktów dodatnich z zachowania).

2. Na wyjazd międzynarodowy kwalifikują się 3 osoby z najwyższą liczbą punktów.

3. W sytuacji, gdy kilku uczniów uzyska taką samą liczbę punktów, o wyborze uczestnika decyduje Dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii opiekunów projektu.


-------------------------------------------------------------------------------


Projekt: SAY.WRITE.SHOW


Informacje i opinia o kandydacie na wyjazd zagraniczny w ramach wymiany międzynarodowej - wypełnia wychowawca


Uczeń: ………………………………………………………………………

1) Obecność na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych (w I okresie roku szkolnego 2016/2017):

Liczba godzin nieusprawiedliwionych: ………………

Liczba spóźnień: ………………


2) Wyniki w nauce (za I okres roku szkolnego 2016/2017):

Średnia ocen: ………………


3)      Kultura osobista (ocenić w skali 1-6, gdzie 1 oznacza bardzo niska, 6 bardzo wysoka)


1                                                    2                             3                             4                             5                             6


4)      Wypełnianie obowiązków ucznia (ocenić w skali 1-6, gdzie 1 oznacza naganne, 6 wzorowe)


1                             2                             3                             4                             5                             6


5) Z zachowania:

Liczba punktów ujemnych:        …………………….

Liczba punktów dodatnich:        ……………………


6) Opinia o uczniu:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….



------------------------------------------------------------------------------



W dniach 15-18 grudnia 2016 r. w stolicy Rumunii - Bukareszcie - odbyło się spotkanie koordynatorów projektu „SAY.WRITE.SHOW”, który nasze Gimnazjum realizuje


z 6 innymi szkołami w ramach programu Erasmus +.

W tym międz

ynarodowym spotka

niu z ramienia ZSG uczestniczyły p. Joanna Gabryś i p. Agnieszka Maciąga

oraz przedstawiciele szkół z Rumunii, Włoch, Łotwy, Hiszpanii oraz Turcji, z którymi współpracujemy.

Po oficjalnej mowie powitalnej dyrektor szkoły Mariany Zarnoeanu goście zostali podjęci przez uczniów tradycyjnymi rumuńskimi smakołykami. Następnie w towarzystwie młodych przewodników – uczniów zwiedzali szkołę.

Kolejnym punktem programu była prezentacja każdej ze szkół partnerskich. Koordynatorzy z poszczególnych krajów przedstawili ogólne informacje na temat swoich szkół, nauczycieli zaangażowanych w realizację projektu oraz sposobu rekrutacji uczestników. Przedstawiciele każdej szkoły zdali też sprawozdanie z realizacji pierwszego zadania – „Projekt – Logo”. Przedstawiono również wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczestników projektu na temat ich umiejętności komunikacyjnych i wiedzy kulturoznawczej.

Ustalono też szczegóły spotkania kadry w Turcji w Izmirze oraz młodzieży w Hiszpanii. Zaprezentowano również stronę internetową projektu – Facebook i Twin Space. Dyskutowano na temat planowanych zadań, ewaluacji i kwestii finansowych.

Spotkanie było doskonałą okazją do bliższego poznania przedstawicieli naszych szkół partnerskich i ich oczekiwań. Mamy nadzieję na dobrą współpracę.



Agnieszka Maciąga / Joanna Gabryś




------------------------------------------------------------------------



SAY.WRITE.SHOW – DEVELOPING STUDENTS’ AND TEACHERS’ COMMUNICATION SKILLS


Pierwsze zadanie wykonane!


Pierwszym ważnym zadaniem, przed którym stanęli wszyscy uczestnicy projektu Erasmus+ w szkołach partnerskich było przygotowanie graficznej propozycji logo projektu.


W wyniku głosowania, w którym udział wzięło 101 uczniów naszego Gimnazjum, logo wykonane przez Sandrę Stein, uczennicę klasy III B, uzyskało największą liczbę głosów. W związku z tym, projekt Sandry został naszą oficjalną propozycją w finałowym etapie konkursu na logo projektu.


Propozycje konkursowe z Turcji, Hiszpanii, Łotwy, Rumunii i Włoch można obejrzeć na gazetce szkolnej oraz wchodząc na poniższy link:


https://www.facebook.com/say.write.show/


Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia naszej strony i polubienia tego logo, które podoba  się Wam najbardziej.


Joanna Gabryś / Agnieszka Maciąga


















-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SAY.WRITE.SHOW – DEVELOPING STUDENTS’ AND TEACHERS’ COMMUNICATION SKILLS

Międzynarodowy projekt europejski programu Erasmus +
w naszej szkole


„SAY.WRITE.SHOW”- taki tytuł nosi projekt międzynarodowej współpracy szkół w ramach unijnego programu Erasmus+, który będzie realizowany przez uczniów Gimnazjum w Nowej Wsi w latach 2016-2018. Oprócz naszej szkoły, w projekcie biorą udział szkoły partnerskie z  Włoch, Turcji, Hiszpanii, Rumunii  i Łotwy.

Najważniejszym założeniem współpracy między partnerami projektu jest motywowanie uczniów i nauczycieli do rozwijania własnych umiejętności w zakresie szeroko pojętej komunikacji - poprzez wypowiedź ustną, pisemną, przekaz sceniczny, a także 
za pomocą twórczego wykorzystania nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Mamy nadzieję, że udział w projekcie przyczyni się również do znacznego rozwinięcia umiejętności
posługiwania się językiem angielskim przez uczestników projektu.

Realizując zadania w myśl idei tolerancji i dialogu wielokulturowego, uczniowie będą także mieli okazję zgłębić swoją wiedzę na temat krajów partnerskich, przełamać stereotypy kulturowe, a także odwiedzić kolegów z Hiszpanii, Łotwy i Rumunii.

Pierwsze zadania zostały już przydzielone, a Gimnazjaliści z zapałem przystąpili do pracy. Mamy nadzieję, że całe przedsięwzięcie będzie dla uczniów piękną przygodą,
a na efekty wytężonej pracy nie trzeba będzie długo czekać.

Zapraszamy wszystkich na stronę internetową projektu na Facebook ’u i polubienie jej. Można tam śledzić postępy naszych uczniów, zdobyć więcej informacji 
na temat działań zaplanowanych w projekcie, a przy okazji także dowiedzieć się czegoś ciekawego o krajach partnerskich.


https://www.facebook.com/say.write.show/

http://saywriteshow.tk


Joanna Gabryś / Agnieszka Maciąga